Rotterdam
24-10-2023
23-10-2024
Vertrouwelijk
Werken als Customer Service Teamlead bij Broekman Logistics
Bij Broekman Logistics geloven we in de Global Reach met een Personal Touch. Dat betekent dat wij onze klanten volledig willen ontzorgen. Dit doen wij door in samenwerking met onze divisies; Forwarding & Shipping, Warehouse & Distribution en de Breakbulk Terminals. Kort gezegd, ontwikkelen wij creatieve logistieke totaaloplossingen voor onze bestaande en nieuwe klanten in een business to business markt.
Sinds 2021 hebben wij een nieuwe Transportafdeling opgezet, met als grootste focus het Europees wegvervoer. Onze nieuwe afdeling is een onafhankelijke partij binnen de Broekman Logistics organisatie, waarmee wij synergie zullen creëren tussen de Divisies (Warehousing & Distributie, Forwarding & Breakbulk Terminals). Als Customer Service Teamlead ben je onderdeel van het Customer Service team van onze afdeling Transport te Rotterdam. Je werkt op een nieuwe afdeling met hoge groeiverwachting en rapporteert aan de General Manager Transport.
Jouw werkzaamheden als Teamlead Customer Service binnen afdeling transport.
Het uiteindelijke doel is om de afdeling op te bouwen, en jij hebt de eer om als 1 van de eerste leden van dit team aan boord te komen.
In de rol van Teamlead Customer Service ben je verantwoordelijk voor het coachen, motiveren en begeleiden van medewerkers. Hoewel de afdeling nog in ontwikkeling is, zal jouw leiderschap een cruciale rol spelen in het vormen van dit team. Je zult persoonlijke ontwikkelingsplannen opstellen in samenwerking met je medewerkers en deze plannen tot uitvoering brengen. Daarnaast zullen KPI's worden vastgesteld, en aan de hand van deze KPI's (zowel op klant- als op medewerker niveau) zul je analyses uitvoeren en verbeterplannen implementeren. Je maakt ook deel uit van de klantimplementaties en zorgt voor de implementatie van een gestructureerd vergaderingsschema, waarbij zowel maandelijkse als wekelijkse bijeenkomsten met medewerkers worden gepland, inclusief individuele gesprekken, teamvergaderingen en klantmeetings.
Samen met jouw (toekomstige) team zet je je in om de (logistieke) processen verder te digitaliseren en te optimaliseren. Je neemt proactief de rol op je om knelpunten te signaleren en verbeteringen voor te stellen. Bij escalaties van zowel medewerkers als klanten ben jij degene die actie onderneemt. Jouw leiderschap streeft ernaar om professioneel en klantgericht denken en handelen te bevorderen bij de medewerkers van Customer Service.
Jouw profiel als Customer Service Teamlead
Als Customer Service Teamlead kun je overzicht behouden in situaties en processen en onderken je wanneer er problemen kunnen ontstaan. Daarnaast ben je zowel dienstverlenend als commercieel ingesteld. Je weet klantrelaties te optimaliseren en daarnaast stuur je een gedeelte van de afdeling Customer Service aan.
Verder heb je…
Tot slot ben je besluitvaardig en weet jij iedereen mee te krijgen om gezamenlijk de gewenste richting op te gaan.
Wat bieden wij?
Broekman Logistics zet jouw carrière centraal. Wij ondersteunen je graag in het verwezenlijken van je ambities en zullen jouw ondernemerschap stimuleren, bijvoorbeeld door het volgen van een gericht opleidingsprogramma binnen de Broekman Academy.
Verder bieden wij jou:
Interesse of wil je meer informatie?
Neem gerust contact op met Corné Rutten, Corporate Recruiter, via 06-83653194 of via recruiter@werkenbijbroekmanlogistics.com
Corné Rutten +31 6 83 65 31 94